Jak zgłaszać reklamację?
I. Sprzedający w zakresie zawieranych umów przewiduje następującą procedurę reklamacyjną:
1. Warunkiem wszczęcia przedmiotowej procedury są przesłanki: - wada fabryczna sprzedanego przedmiotu - sprzedany przedmiot uległ uszkodzeniu podczas transportu - sprzedany przedmiot jest niezgodny ze złożonym zamówieniem
2. W przypadku stwierdzenia jednej z wyżej wymienionych przesłanek warunkujących wszczęcie procedury reklamacyjnej przez kupującego, powinien on niezwłocznie zawiadomić o tym sprzedającego, korzystając z dopuszczalnych form kontaktu opisanych w § 2 ust. 3 pkt a – b , lub kierując korespondencje na adres :
SimApps Marcin Siara Systemy Informatyczne
ul. Kierzkowska 45
26-601 Radom
POLSKA
podając jednocześnie preferowaną formę kontaktu z kupującym pod rygorem braku skutków wynikających z § 5 ust. 1 pkt c niniejszego regulaminu. Kupujący powinien dołączyć dowód zakupu reklamowanego produktu ( paragon lub fakturę VAT )
3. Sprzedający musi się ustosunkować do przedstawionych przez kupującego twierdzeń i dowodów w przeciągu 14 dni. W przypadku braku odpowiedzi ze strony sprzedającego uznaje się, że reklamacja została w pełni uwzględniona. Wskazany wyżej termin uznaje się za zachowany jeżeli sprzedający wyśle w tym terminie do kupującego wiadomość e-mail lub zostanie nadana przesyłka listowa w siedzibie operatora pocztowego.
4. W przypadku uwzględnienia w całości reklamacji, produkt zostanie wymieniony na nowy, pełnowartościowy. Jeżeli nie ma możliwości wymiany towaru na pełnowartościowy sprzedający zwróci kupującemu zapłacone pieniądze za towar oraz koszty transportu. II. Kupujący ma prawo do zwrócenia się z wnioskiem do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej o rozstrzygnięcie zaistniałego sporu, jednakże zgodnie z treścią postanowień rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich z dnia 25 września 2001r. ( Dz. U. Nr 113, poz. 1214) złożony przez kupującego wniosek nie jest dla sprzedającego wiążący, a zatem sprzedający może nie wyrazić zgody na rozstrzygnięcie sporu przez stały polubowny sąd konsumencki, co będzie skutkowało zwrotem wniosku wnioskodawcy.